Ekonomiczne zakupy – co trzeba wiedzieć

http://blogi.bossa.pl/2015/11/04/czy-na-wezwaniach-mozna-zarobic/ http://www.pharos.pl/

Idziesz do sklepu po mleko, a wracasz z czekoladą, jogurtem, paczką chipsów, ale bez mleka? To standardowy problem, z którym zmaga się znaczna część społeczeństwa. Wszechpanujący konsumpcjonizm, który powstaje w wyniku wielu czynników. Jednym z głównych jest oczywiście chęć posiadania, komunikaty marketingowe i wszelkie inne aspekty psychologiczne, które człowieka do tego zmuszają. Świetnie więc byłoby znaleźć na to sensowne rozwiązanie. Pytanie jednak czy takie istnieje? Wszystko zależy od chęci i zaangażowania. Droga jednak prowadzi do jednego – racjonalnego wykorzystywania swoich środków i bycia konsumentem świadomym. W jaki sposób tego dokonać? Oto kilka pomysłów:

  • Zakupy to proces, który współcześnie bada bardzo wielu specjalistów.

    Dzięki nim powstaje wiele trików marketingowych, oddziałujących na człowieka w sposób zachęcający do zakupu. Jednym z nich jest pobudzanie ośrodka posiadania i przyjemności. Jeśli mowa o zakupach spożywczych – to oczywiście najpopularniejszą kategorią produktową będzie żywność. Z tego powodu nigdy nie należy udawać się na zakupy, jeśli jesteśmy głodni i kierują nami raczej emocje, niż konkretne potrzeby. W wyniku głodu jesteśmy wydać znacznie więcej pieniędzy i nie myślimy w sposób racjonalny, co jest przebadane. Dlatego też należy unikać zakupów impulsywnych, a raczej planować je z dużym wyprzedzeniem, ,,na zapas’’;

  • Promocje i obniżki cen to strategie, które mają za zadanie skłonić konsumenta do zakupu. Nie bez powodu, gdy decydujemy się na dane dobro po promocyjnej cenie, mówimy, że ,,zaoszczędziliśmy’’.

    Pytanie jednak czy ten właśnie produkt był nam niezbędny czy raczej odłożymy go w kąt. Reasumując – zaoszczędziliśmy czy wydaliśmy kolejne, konkretne pieniądze?;

  • Marki, hasła reklamowe i identyfikacja wizualna, pod którą kryją się choćby kolorowe opakowania to nauki, których uczy się współcześnie bardzo dużo ludzi. Wiadomo już, że konsumenci nie kupują produktu, ale jego markę i całe wnętrze, które się w niej kryje. Nie bez powodu jesteśmy w stanie generować masę opinii o produkcie, a reklamy zapamiętujemy w podświadomościach. Bądźmy na to wyczuleni. O ile nie da się tego całkowicie wyzbyć, można być bardziej świadomym, że coś takiego istnieje;
  • Świetnym pomysłem są zakupy przez internet. W znacznie mniejszym stopniu jesteśmy tam narażeni na oddziaływanie różnych rodzajów marketingu, np.

    sensorycznego.

.